Lavendar Flying Butterfly

torsdag 25 augusti 2011

Kärleksknutar!

Att virka kärleksknutar är verkligen beroendeframkallande! Är inne på min tredje sjal nu och alla tre blir helt olika beroende på vilket garn man använder. Den gröna sjalen är virkad i ett ganska tunt ullgarn med mycket "lurv" på och sjalen ger ett ganska skirt intryck.
Den lila sjalen är virkad i "Lima" som består av 65% ull och 35% alpaca och den sjalen ger ett ganska "stadigt" intryck. Slutligen håller jag på med en sjal där jag virkar väldigt små kärleksknutar i garnet Lace (som består av 70% babyalpaca och 30% silke) och jag använder dubbel tråd. Den får jag visa vid ett senare tillfälle!



4 kommentarer:

  1. Har inte provat de där käleksknutarna ännu, men dina sjalar ser jättefina ut! Fint garn också, babyalpacka och silke låter som ett lyxigt fint garn!

    SvaraRadera
  2. Men vilken rolig blogg.
    Älskar att virka...men kärleksknutar????
    Hur gör man det?
    Vill så gärna göra en sån där sjal.
    Kan du inte lära mig?
    Eller finns det nån sida som jag kan gå in på och lära mig?

    Kram Madde

    SvaraRadera
  3. Jag vill också lära mig! Ser jättefina ut!!!

    SvaraRadera